tisdag 1 december 2009

Julstök


Julstämningen infann sig inte så som jag önskat första advent (jag har faktiskt inte ens fått fram adventsljusstaken) så vi gör ett nytt försök idag. Vi har börjat städa och tvätta och dona inför julpyntandet, förhoppningsvis är vi klara med det ikväll så att vi kan baka lussekatter. Vi köpte alla ingredienser igår (65 kronor för 1 gram saffran! Det är vansinne egentligen och Nicke var väl inte allt för glad över att punga ut med det) så ikväll blir det bak. Och skam om jag inte fått fram adventsljusstaken i tid till årets första lussekatt.
Mitt julklappsstickande går också det framåt, igår började jag på en liten, tja, handduk till min mormor, mönstret finns här hos Kris knits och bild kommer strax. På hennes sida har jag även fastnat för en jättemumsig fuskolle, se här, men det mönstret kostar ju pengar så jag funderar på om jag inte ska försöka göra den själv? Jag stickar ju aldrig på fri hand annars men jag ska nog ge det ett försök, designen verkar inte allt för komplicerad.
Fram till jul är det dock julklappsstick som gäller, när jag var i Alingsås passade jag på att börja med Nickes julklapp och eftersom han ska vara i skolan hela dagen får jag förhoppningsvis en del gjort på den idag med. Nu läser ju inte han bloggen men jag vågar nog inte gå in på några detaljer här i alla fall. Tror mig även ha tänkt ut en bra klapp till min syster, men den får ni inte veta något alls om eftersom jag vet att hon läser min blogg :P.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar