söndag 29 november 2009

Att duscha eller inte duscha...

I torsdags kom det hit ett par hantverkare och gav oss ett kulledat kökskransmunstycke samt ett nytt duschmunstycke. Dessa nya munstycken ska vara bättre för miljön eftersom de blandar upp vattnet med små luftbubblor så att det inte går åt lika mycket, samtidigt som vattnet känns "mjukare".
That's all well and good, tänkte vi, plus att nya duschhandtaget är stort och vitt och blankt och allmänt mycket finare än det gamla. När jag påföljande dag tog mig en dusch fick därför två ganska otrevliga överraskningar. För det första betydde tydligen de här nya luftbubblorna i vattnet att det inte går att få något som helst tryck hur mycket man än vrider upp kranen, och för det andra låter det så högt att det fullkomligt ringer i öronen när man duschat klart. Detta är extra irriterande om man försöker tvätta håret. Som tur är tvättar jag ju bara håret någon gång i veckan så jag behöver ju inte lida så länge i duschen varje dag, men det är ändå såpass illa att jag och Nicke redan kommit fram till att ett nytt duschmunstycke är av ganska hög prioritet. Pengar vi absolut inte vill lägga ut, men det kanske är värt det för att slippa det dagliga lidandet?
Nu vet vi i alla fall bättre än att ha en dusch som blandar in luftbubblor. Jag föredrar att duscha i vatten.

2 kommentarer:

  1. Hej !
    Vi hade åxå ett sådant munstycke förut, på vårat fanns det ett litet hål där luften kom in.Vi tejpade över hålet och fick en stor förbättring. lycka till Maria F

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset Maria :) då får jag hoppas att vi också kan hitta och tejpa över det där lufthålet...

    SvaraRadera