lördag 16 januari 2010

Kristina-sockor

Nu har jag sett på Sagan om ringen och det var allt som behövdes för nu är jag klar med Kristina-sockorna, och vi är ju inte mer än halvvägs genom Januari. (Sagan om ringen är ju förresten en hiskeligt bra film, nu lyssnade jag i och för sig mer än jag tittade men jag satt ändå med gåshud hälften a filmen ;))
Hursomhelst, så här fina blev sockorna:

Färgerna är inte så matta och tråkiga som de blev på bilden, men jag orkar inte försöka ta ordentliga kort nu. Rolig och rätt så snabb stickning var det i alla fall, och jag är nöjd med hur de blev.

Garn: En julklapp från mormor, ett Zitron-nystan; Trekking XXL i färg 134, nystanet var på 100g och det är en del kvar, så uppskattningsvis gick det nog åt en 70g till paret.
Stickor: 2,5mm rundstickor i metall (KnitPro som vanligt) 80 cm.
Mönster: Kristina, Januari månads mönster i stickameras sockklubb, absolut att rekommendera, om än mönstret kanske gör sig bättre i enfärgade garner.

Nu ska jag sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar