torsdag 26 november 2009

Ta-dah!

Jag blev klar med tummarna igår, och fäste alla trådar så nu är vantarna klara! Såhär fina blev dom:
De ser lite extra knöliga ut på bilden, jag får nog ta en ny efter att jag har blött och torkat dem, men det är ju också det första jag tvåändsstickat.
Garnet är som sagt Kauni EK, jag hade ett nystan på 140 g hemma som jag köpte en gång i våras och sedan dess inte kommit mig för att sticka något av, men jag har nästan halva nystanet kvar så det problemet kvarstår. Mönstret fick jag från häftet "Tvåändsstickning grunderna" av Berit Westman, ett jättebra häfte för alla som vill lära sig tvåändssticka, många och tydliga bilder som man kan följa. Det funkade ju för mig i alla fall :)

Idag har jag varit och fikat med Linnéa (=Karlbergskan) på Café Garbo, det var ju väldigt länge sen sist för vår kontakt har ju varit nästan lika sporadisk som mitt bloggande, men trevligt var det. Vi pratade om skola, jobb och framtidsutsikter, och jag visade bilder på mina katter. Jag kan ju helt enkelt inte låta bli. Så tog vi en liten promenad ner till Strikk för att se om de hade mjölkgarn (något jag precis lärt mig existerade), vilket de inte hade, attans. Och jag måste ju fbli frisk nog att ta mig i kragen och börja träna igen, jag vill ju börja träna igen, speciellt nu när jag pratat med Linnéa som "praktiskt taget bott" på sportlife :P Den som ändå kunde säga det. Men så är det ju också, ju mer man har att göra destu mer hinner man med.
Imorgon ska jag åka in till Alingsås, ska vara barnvakt igen, och på lördag blir det fest. Härifrån ser helgen lovande ut :)

1 kommentar:

  1. Jaa, det var jättetrevligt att ses igen juh :)
    Haha, Sportlife = mitt andra hem!

    SvaraRadera