torsdag 10 december 2009

Zafiir och Sally

Eftersom de inte varit med i bloggen tidigare så kommer ett litet inlägg tillägnat mina små sötnosar, Zafiir:

och Sally:

Vi (jag och Nicke, alltså) adopterade dem från Göteborgs katthjälp, en toppen-organisation, vi har haft mycket kontakt med dem både innan och efter att vi adopterat katterna och allt har fungerat jättebra, då de varit väldigt måna om att allt ska gå så bra som möjligt.
Vi fick Zafiir i våras, och hon spenderade de första 2 månaderna bakom vår soffa. Hon är fortfarande väldigt försiktig och håller sig gärna på behörigt avstånd, men på nätterna blir hon kelig och hoppar upp i sängen och spinner som en liten motor. Sally fick vi i slutet av september och för henne gick det mycket fortare att vänja sig vid oss, och hon har blivit en riktig liten kelgris, när hon känner för det i alla fall ;).
Jag kan verkligen rekommendera alla som vill skaffa katt att ta kontakt med katthjälpen för att hitta en katt som passar er, jag är superglad att vi fick just våra katter, även om de fortfarande är rädda för ganska mycket.
(På bilden på Sally ser ni även diskhandduken jag stickat åt mormor, det är den hon sitter på :P)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar