måndag 7 december 2009

Tävling

Hos stickfrossa kan man vinna ett prickigt, egentillverkat garn i merinoull. Jättefint tycker jag, och det skulle vara spännande att prova på något handspunnet. Har på sista tiden funderat på hur det skulle vara att spinna eget garn. Jag är lite rädd att det skulle vara likadant som att göra egna dreads, dvs svårt att får det att hålla ihop när det blir lite tunnare. Men det är klart de dreads jag gjort har ju blivit ganska bra kanske ska lägga upp bild på dem här också?
Jag är ju sån att jag vill gärna vara jättebra på saker med en gång annars tappar jag suget, men jag kanske ska kolla i alla fall om mormor har kvar sin gamla spinnrock, den kanske fungerar och då kan jag ju prova lite grann. Det är ju synd att den ska stå utan att användas.
Ovan är en bild på garnet som man kan vinna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar