lördag 12 december 2009

Quesadillas, burritos eller enchiladas

Det var frågan, när jag och Fredrik försjönk i en mental mat-orgie på spårvagnen till Majorna igår eftermiddag. Då var det julpyssel (och fiskgratäng!) hemma hos Robin och Elnaz, och lite mer Idol än vad jag hade önskat men det var mysigt i alla fall.

Men nu var det ju mexikansk mat, som ska jag och Nicke strax äta som jag tänkte skriva om.vi ska äta både enchiladas och quesadillas. Eller burritos. Efter min och Fredriks pratstund igår så har jag och Nicke nu försökt få klarhet i vad som är vad, men enligt Bonniers kokbok så är burritos gratinerade enchiladas, och inte tvärtom så vi har inte blivit särskilt mcket klokare.
Men det är nog bara de som fått de lite om bakfoten egentligen.
Hursomhelst så står maten i ugnen och gratineras nu, så om några minuter blir det mexikansk mat och inglourious basterds.

(Och Fredrik, du hade rätt, jag hann klart med Nickes present idag, yay :) )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar