onsdag 16 december 2009

Julkalender

Julkalendrar då man stickar en liten bit varje dag utan att veta vad det ska bli tycker jag är en helt fenomenal idé, och speciellt Johannas verkar jättetrevlig. Men... jag har ju inte fått tummen ur och börjat än. Strunt i att det har gått 16 av 24 dagar, idag ska jag köpa garn och stickor (jag har inga 2,5mm stickor, och nu den senaste veckan har alla fina mönster jag hittat [som passar de garner jag har hemma] krävt 2,5mm. Jag måste helt enkelt köpa ett par.) och börja med julkalendern, och snart ett par sockar av garnet jag fick av mormor. För tillfället lutar jag mest åt det här mönstret.
Fredrik har en arbetsintervju här i närheten så om han hinner följer han med och så tittar vi på garn till hans torgvantar också. Jag ska in till Alingsås och vara barnvakt i eftermiddag igen, och imorgon blir det, enligt tradition, pepparkakshus-bak hos min faster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar