tisdag 30 mars 2010

Aprilsockor

Första sockan i april-paret är klar, det är det tredje mönstret jag försökt mig på med det här garnet, och jag tycker det gör sig ganska bra, sen att bilden är ganska crappy, det är ju en annan femma.
Har jag nämnt att de senaste 2 helgerna varit stört roliga förresten? Jag vågar nog påstå så mycket som att det har varit de bästa två gasquer jag varit på. Sen är jag ju den första att medge att sällskapet gjorde mycket. Förra lördagen var det radioaktiv gasque med Fanny, sjukt kul, och i fredags var det Kalle och chokladfabrikensittning med påföljande godisgasque (med måttligt mellanfestande på basen av alla ställen...) med Robin, Fredrik å Viktor. Need I say att det var awesome rakt igenom? Nicke som toastade hade väl en annan syn på sittningen i sig, men jag tyckte det var skitkul.
Sen tycker jag att det finns ett citat som ganska bra beskriver mitt (och många andra tjejers, kan jag slå vad om) beteende vid en del tillfällen, och det är taget ur följande college humor film.
"In this species, selfdestructive instincts run deep."

Jorå, stämmer bra. Sen gjorde jag ju självklart inga av de dumma saker jag kanske ville göra just då, för att jag är smart, tänker framåt och har otrolig självkontroll.
Ibland vore det ju bara för skönt att vara kille och inte behöva tänka på något sådant, de verkar ju inte ha några särskilt komplexa tankar eller alls känna behov av att fundera över någon annans känslor heller för den delen.
Låter jag bitter?
Kanske lite, men förvirrad och irriterad hade väl egentligen varit mer passande attribut.

För att förskjuta alla liknande tankar har jag inlett projekt Beach 2010 eller sluta-vara-klen-och-börja-bygga-muskler. Detta innebär att det blir simning 2-3 ggr i veckan (med lite inspiration från Fanny) och (i teorin iaf, det här är väl inte första gången man börjat träna...) regelbundna besök på kvartersgymmet, som vi precis har upptäckt, det är litet, idéellt, gratis för oss som bor här och öppet 18-20 varje dag. Att gymma har ju aldrig varit min grej, mest för att jag inte är särskilt stark utan mest känner mig bortkommen på gym, men nu har vi varit där två gånger och de som varit ansvariga har varit supertrevliga.
Så nu ska vi se om det inte kan bli lite muskler här, jag har fått höra flera gånger den senaste veckan att jag har bra med potential, och det känns ju ganska peppande.
Men, imorgon förmiddag blir det simning, så nu är det sovdags minsann.

Go'natt på er

1 kommentar:

  1. Det är bra med stört roliga helger!
    Lycka till med träningen också, min går sjukt dåligt just nu och jag undrar om det är sambosyndromet som håller på att ta MIG av alla människor.. Näe, det ska bli ändring..

    Hur som helst kommer jag till Alingsås över påsk, du råkar inte vara där då eller? Vore kul o seees :)
    Kram

    SvaraRadera