måndag 20 december 2010

Jullov!

Äntligen. Som jag våndats de sista veckorna över tentor och redovisningar. Men nu ska jag tvinga mig själv att inte älta kurserna jag haft eller börja plugga till omtentan förrän i januari. Jag måste kuna koppla bort det om jag inte ska bli galen tror jag, men det är väldigt mycket lättare sagt än gjort. Det är tur att jag har julklappsstickningar att fokusera på.
Idag ska jag in till stan och ströva runt och fönstershoppa lite, kanske börja spana efter ett par nya glasögon, titta lite på garn, och njuta över ledigheten. Men först ska jag sticka klart och blocka en julklapp. Jag förutspår ett stort uppsving för både både blogg och ravelrysida nu under den årets sista veckor.

Igår var sista kvällen med gänget, innan vi sätter igång med omtentaplugget. Tidigare på dagen hade jag varit inne i A-sås och bakat pepparkakshus med familjen, och natten innan hade jag festat med alla de vänner som jag knappt hunnit träffa sen jag började på Chalmers.

Det låter klyshigt, men när jag haft sådana dagar så känner jag mig bara så lyckligt lottad.
Vilket kanske är vad man behöver för att klara av den ångest och panik som kommer av att läsa på F. :P

Nog med sentimentalitet, och mer stickrelaterat:
Jag har önskat mig en hel massa garn för det finns orimmligt mycket fina saker jag vill sticka nu på mitt knappa 2 veckors jullov (högt upp ligger en Peak Island Hood, en tröja i freedom spirit och en långkofta från drops), och sen hade det ju inte varit fel med en liten gömma att ha projekten i.

Vi får se vad som blir verklighet, men minst en tröja/kofta att värma mig med bör jag hinna, mellan julfirande och fika och fest med alla fina vänner jag försummat under terminen.
Mycket att se fram emot har jag i alla fall ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar