måndag 3 maj 2010

Måndag morgon

Har nyss gått upp och sitter nu och tittar på nyheterna, äter ostmacka med gurka och dricker vaniljte. Mycket bra. Får jag bara tag på en kamera så tror jag att jag ska kunna lägga upp info om mina tre senast avslutade projekt (eller två, kom jag på, det tredje är hemligt så det får vänta till den 8:e).
Malabrigo lacen stickades upp på tre dagar och är ny en fantastiskt mjuk och fin swallowtail.
Jag har börjat inse att blockning är en riktigt bra idé, och det blir faktiskt lite mindre jobbigt för varje gång jag gör det. Alltså, det är klart att jag skulle skippa det om jag skulle komma undan med det, men det blir ju sååå mycket snyggare efteråt.
Idag ska jag städa här hemma (gissa om det behövs, hu), boka tvättid och kanske tvätta. Tänkte också ta en sväng in till Strikk och kanske köpa en ny härva Malabrigo lace. Nästa får bli en Haruni, eller en till Swallowtail eller Aeolian. Eller en Echo flower kanske.
Men först ska jag iväg och simma en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar